13 januari 2016

Tråkiga dyra sportpaket på Viasat

Så trött jag blir på dessa bolag när det gäller TV, Internet, Telefoni...att det aldrig ska passa konsumenten -men att de ska forsöka få det låta som om det just är för vår skull /konsumentens skull de gör ändringar och paket osv.

Jag har pratet med tre olika personer på kundtjänst hos Viasat i dag och trots diverse erbjudande om fria månader m.m. valt att säga upp sportpaketet.
Vilket är lite synd så klart men att betala ett par tusen för att se några tiotal NHL matcher och 2-3 PL-matcher per år blir ju lite dumt. Ja jag kanske har sett några varv av något Nascar lopp också....
Men poängen är att de liksom gör fina paket för att vi ska få se så mycket sport som möjligt(?!), men jag vill inte betala extra för tysk,engelsk,dansk,spansk fotboll eller vad de nu har (jag vet ärligt talat inte vilka fotbollsgrejer de har) Jag vill inte betala för fotboll överhuvudtaget om det inte är norska högsta ligan eller kanske allsvenskan, och nej och inget ingår gratis såklart. De svarar såklart med något i stil med att "Ja alla gillar olika" eller "Det finns många som är nöjda" men det är ju märkligt att alla gånger jag har åsikter som nu och tidigare gånger så är det jag som är den konstiga som inte tycker som Viasat...Jag har också flera gånger frågat efter norsk tv, och då menar jag inte norsk TV3 utan deras mer "Norska" kanaler som inte bare sänder amerikanska/svenska sitcoms, reality och filmer. (ja svenska hollywoodfruar verkar snurra där också) men då är det viktigare att ha diverse religionskanaler och konstiga naturkanaler och den kanalen där de flyttar ett hus varje gång och måste flytta på en stolpe eller ett staket.....zzzzzzz
Ja ok skit i det nu bara ett blogginlägg detta...inte faaan bryr sig Viasat om det eller kunderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar