8 oktober 2019

LÄS Instruktionen...(Hoppande tvättmaskin)


GLAD, fick hem ny tvättmaskin tidigt på dagen. Packade upp den, kopplade in slangar, stabiliserade med ställbara fötter/skruvar och började läsa instruktion under rubrik "Innan du börjar" och "steg 1" . Kalibrerade och satte igång testa centrifugen med våt tvätt som fanns sedan förra maskinen pajade......OJ OJ OJ här hoppade den så löjligt så den var på väg över en meter innan den ens hade kommit upp i full fart, nära riva loss slangar och sladd -fick panik stängde av.
Provade flytta på den, stabiliserade ännu bättre, provade med och utan tvätt -olika hastigheter på centrifug 400-800 -1200...nej det var hopplöst. Funderade på att ringa och skälla ut El-Giganten och kräva byte till annan modell.

Sökte först lite på forum och hittade flera med samma problem. Vissa maskiner var dåliga/sönder MEN det som flera kom till var att man ska ta bort transportsäkringar / transportskruvar..DOH!
Kollade instruktionen och visst där fanns det info under "Installation" och "Steg 1".
Skruvade loss 3 skruvar och det var bara att köra, funkar skitbra, bästa maskinen  och ja. Puuuuh.

Så visst kollade jag lite dåligt, men Steg 1 borde ju vara Steg 1 alltid?..OK bra löste sig, jag tar på mig den och slösade väl bort en timme på detta men man lär sig, man lär sig (aldrig!)

RTFM som min kära fru påpekade snällt efter mina 3-4 desperata meddelande.

..och JA tvättstugan är fortfarande ett projekt som det vilket år som helst blir läge att återkomma till gällande renovering. (men funkar ju bra, typ)


BAD MACHINE ! (ca 800 varv)




GOOD MACHINE : (1200 varv)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar