Jag tänker på kollektivtrafiken och vad vi ser när vi åker med buss och tunnelbana osv. De flesta ser kanske inte så mycket alls omkring sig utan de läser metro, kollar något på telefonen eller kanske pratar med någon medresenär(!?)
Om man lyfter blicken är det mycket stor chans att det är reklam du ser och då menar jag inte bara på lediga väggytor men också på fönster där man annars kanske hade sett någonting trevligt i stadsmiljön, naturen eller roliga människor eller vad man kan tänkas tycka om att vila ögonen på i några sekunder. Ja det är så klart svårt i tunnelbanesystemet då den ofta går underjorden, men flera linjer har långa sträckor ovanför. Inte därmed säkert man vill se "dålig" och störig reklam hela resan......
Om man lyfter blicken är det mycket stor chans att det är reklam du ser och då menar jag inte bara på lediga väggytor men också på fönster där man annars kanske hade sett någonting trevligt i stadsmiljön, naturen eller roliga människor eller vad man kan tänkas tycka om att vila ögonen på i några sekunder. Ja det är så klart svårt i tunnelbanesystemet då den ofta går underjorden, men flera linjer har långa sträckor ovanför. Inte därmed säkert man vill se "dålig" och störig reklam hela resan......
(Jag tar ofta ner en eller två reklamprylar som skymmer utsikten)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar