5 mars 2016

Klassisk Löksoppa minsann ! Blå Band- 41% lök....och lite andra grejer.


Del 1) Jag tar en chans, men jag ska äta löksoppa från påse idag. Måste erkänna att jag aldrig gjort en löksoppa från scratch och minns inte om jag ätit pås-varianten dock har jag smakat på restaurang - men ska kanske prova mecka ihop en egen någongång.

Det är väl bara att blanda ungefär vad som anges på påsen nästa gång ?!
Får se om jag har allt jag behöver hemma:







Ingredienser:
 -41% lök (sen tillsätter man ju vatten)
Och alla klassiska ingredienser som : Palmfett, Potatisstärkelse, Glukossirap, Jästextrakt, Färgämne, Salt, Maltodextrin, Socker, Arom, Vitvinskoncentrat och Citronsyra...


Precis som dom brukar göra den i Alperna och däromkring i Frankrike där denna KLASSISKA löksoppa har sitt ursprung.(?)
Hmmm nu ska jag snart smaka...






Del 2) Nu har jag smakat. Det smakade mest saltvatten och färgämne. Men vilken färg sen, inte mycket att klaga på där! Mycket fin brun färg och en distinkt doft av lök faktiskt.



Del 3) Så det blir totaltbetyg 0,5 lök av 6 möjliga just för den fina färgen och doften. Annars var det nog 0 lökar för smaken. Så då är det dags att göra en egen soppa...snart också dags att Blå Band lägger ner SKITEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar