6 mars 2016

Slutat med griskött och nästan helt med nötkött. = mår bättre. ( 1 år idag )

Då har det idag gått ett år sedan jag slutade att äta Griskött och till 98% utesluter kött från nötkreatur.
Jag väljer alltså att äta Kyckling, Kalkon, Ren, Lamm/Får/Get, Vilt (Älg/Hjort/Björn), Struts, Känguru, Fisk, Bläckfisk, Skaldjur, Val...m.m. -och diverse vegetariskt såklart.

Dock har jag tex inte ännu hittat getkött och inte alltid  lätt hitta struts och känguru på Ica/Konsum/Willys/Lidl heller.
Det har många skäl faktiskt, men mest är det för att testa om min leder blev bättre. -och visst det funkade ju klockrent! Otroligt men mina tåleder/artros i stortå blev nästan helt bra från å ha haft malande smärta varje dag under vila och aktivitet, och har tidigare fått två kortisonsprutor. Nu känner jag knappt av någon smärta, dock kan jag känna ytterst lite om jag springer eller går långa promenader på asfalt. Handleden som jag haft ont i har också blivit mycket bättre. Ja, jag minns inte ens var jag läste om detta och ska inte starta någon propagandagrej. Du gör din grej så gör jag min -funkar jättebra för mig.
Saknar dock grisleverpastej på mackan och diverse norsk och svensk julmat.
En extra grej är ju att jag tycker det är sjukt dåligt påhittat av "oss" människor att vi ska producera kött på det sättet vi gör i dag. Senaste negativa aspekt jag läste om var ju det otroliga vattenslöseri som krävs för att få fram kött. Ja miljö, djurhållning, användandet av jordens ytor, metoder, medel...och sen cancerrisken. Ja, enough already.

Frågan jag får 9 av 10 gånger är så klart "Är du muslim" och nej jag tror inte på religion.
Jag tror inte på total-vegetarismen heller, mest för att det är så svårt välja bort SÅ mycket, så jag tror jag stannar här. Thanks.



Se så nöjd jag är !

...men renen ser inte så glad ut?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar