14 mars 2016

Juice och Punk

Några Totalt Jävla Oviktiga punkter och funderingar på denna blogg.


Punkt-fundering nummer 1:
Jag är glad jag kan njuta av lediga vardagar som i dag då jag kan gå en promenad på drygt 4 km, handla och sedan pressa juice hemma och sitta med datorn på detta sätt och skriva och lyssna på musik.

Punkt-fundering nummer 2:
Varför känner jag och andra behova av att lägga upp bilder på god och nyttig mat och dryck. Som nu, när jag gjorde juicen kunde jag inte låta bli att fotografera ingredienser och resultat. Har en teori om att man är nöjd och vill dela med sig, och för min del är det också en "note to self" faktor -hmm,Ok?
Den var jättegod, aningen för söt kanske pga päronen så nästa gång blir det nog bara morötter, rödbetor, selleri och äpple. Uppfattat? Ja. OK. Tack.


Punkt-fundering nummer 3:
Varför är det så mycket färgämnen i rödbetor -vad gör färgen för nytta och vad lärde vi (jag) om detta i skolan egentligen?


pUnk-fundering:
Kul med musik att byta från ett antal stenhårda Totalt Jävla Mörker låtar
.....till ballad-rockarna Bad English m/John Waite på sång
.....och tillbaka igen, men det är faktiskt en annan blogg har jag ju sagt!

Vill ni prova lite punkmusik så finns här en spotifylänk till låten norrland med Totalt Jävla Mörker Låten heter alltså Norrland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar