5 april 2016

Så kan det gå när man ska köpa mjölk...

Jag aktiverade min 9 åriga dotter på så sätt att jag skickade henne till butiken för att köpa mjölk. Det är inte långt, tar 4-5 minuter att gå. För att få iväg henne "glad"  tänkte jag att hon skulle ta med sig pet-flaskor vi hade liggande i en IKEA-bärkasse och panta dessa och handla valfritt (godis?) för det som blev över. Var kanske 25-28 kronor. Sen skulle hon komma hem och äta och alltså inte gå vidare då ju själva mjölken mår bäst av att hamna i kylskåpet. (Hon gick förresten med en klasskompis)


Det gick 25 minuter och maten var klar, jag och sonen åt..
Jag gick ut och tittade bortåt gatan och såg henne komma gående utan att bära på något. Jaha. ......

- "Var är mjölken?"
- "Oj jag glömde köpa mjölk"
- "Men du var och pantade och handlade? Det var ju därför du skulle gå till butiken"
- "Ja"
- "Var är den stora blåa IKEA kassen då?"
- "Oj den slängde jag. Trodde inte vi behövde den..."

........Så jag vet inte vad de gjort eller köpt, men nu är hon på väg till butiken igen med samma uppdrag. Köpa mjölk och komma hem med mjölken och IKEA kassen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar