31 maj 2016

Torr näsa, nej tack. Nässpray med sesamolja för 8900 kr per liter.


Dagens observation, tanke och konsumenttips.

Jag har känt mig lite torr i näsan ett tag...Ok, det är lugnt ingen panik men hade ett ärende på apoteket i dag så jag kollade vad de hade att erbjuda av nässpray som just skulle hjälpa mot denna torrhet.
Det fanns tre sorter som  kostade 75-89 kr vilket jag tyckte var lite dyrt så jag kollade på innehållet för att se vad det var för vidundermedel i dessa små flaskor. Det var 10 ml med 100% sesamolja. Inte ens konserveringsmedel fick man med...men ok man får sprutfunktionen och en förpackning, och lite menthol i den ena. Nej jag kände inte för att betala 7500 -8900 kr per liter eller vad det blir, så jag köpte en flaska med 150 ml för 31 kr på Willys. (ca 200 kr per liter) Den oljan är visserligen rostad, som det stod på förpackningen, men den både smakar och doftar gott, och var lätt att påföra med ett finger preciiis på de delar av näsans insida där jag känt mig torr. Nu känns det mycket bättre tack.




Så ser det ut efter en använding.

.
Obs. Bilden är något censurerad av hänsyn till eventuella känsliga läsare som inte gillar närbilder på kroppsöppningar.


*prosit*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar