30 juni 2016

Dagens dilemma. Kontanter = Ingen växel = gratis sushi.

Skulle köpa med mig sushi efter ärende på stan.(Valhallavägen). Lunchtid och det var 5 före mig som beställde och betalade med kort. När det var min tur att betala 99 kr gav jag en 200 sedel och fick som svar att de tyvärr inte hade växel..! Kassan öppnades och den var helt tom, inte en sedel inga mynt. -men snälla sa jag, tar ni inte pengar /sedlar.."jo men inte i dag, har du inte kort?" Nej jag har inget kort med mig sa jag.  "Då kanske du kan betala senare i dag". Nej, sa jag, det hinner jag inte. "OK men betala senare i veckan eller nästa då" OK, sa jag och fick min Sushi.

Så dilemmat tycker jag är om jag verkligen skulle betalat med kort (nej?)
Ska jag betala någon annan gång (nej?)
Vad tycker ni?
Det var ju snällt i princip men jag hade också redan väntat ca 12-15 minuter på min tur och det var ju inte så att jag inte hade pengar, det var alltså självvalt av matstället att inte tillhandahålla den minsta påkrävda växel för att hantera riktiga pengar. (..och jag vet inte ens om jag har ärende alls i närheten nästa månaden, så att åka in enkom för att betala är ej aktuellt)



(Till storyn hör att det helt ärligt var en av de sämre Sushi jag smakat. Små bitar och tungt/kladdigt ris. Så av den orsaken kommer jag ej att köpa mat där igen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar