28 juli 2018

Dags att säga goodbye till dessa fantastiska röd-svarta tofflor.

Då är det tyvärr dags att säga goodbye till dessa fantastiska tofflor. Inget märke / No name köptes i København / Østerbro år 2003 och har hållt jättebra. Användingsområdet var att hämta tidningen, gå ut med sopor, små ärenden kring hus och hem -ja jag har faktiskt kört bil med dessa och handlat och tankat. De har också använts av andra här hemma vid behov. Jag minns också ett tillfälle för 3-4 år sedan då jag i en regnstorm fick klättra i byggnadsställningar med dessa och halkade ganska rejält nästan nere igen -det gick dock bra och både jag och tofflor klarade oss. De små vita prickarna som syns är faktiskt målarfärg från då vi målade huset vitt. Bra storleksjustering med kardborre och mjuk och skön sula. De har en sådan egen personlighet och utstrålning så det kommer bli konstigt att inte se de stående i hallen...OM någon vet var denna modell fortfarande går att införskaffa utlovas en dusör på 2 trisslotter  till tipsaren, då med ett litet krav på 20% av eventuell vinst! *


Här är de påtänkta efterträdare, de får några veckor på sig att visa att de duger. Det är riktiga "badtofflor" detta med avrinningshål och speciell sula som ska göra att man inte halkar. Inköpspris 129 kr på Dechlaton. Märke Nabaiji. Fortsättning följer (kanske)
 

Har du själv en liknande historia att berätta om dina favoriter -berätta gärna i kommentarfältet eller skicka mig mail så kan jag lägga in din story här.

*PS : Angående eventuell Trisslottvinst så är det kanske bättre jag skrapar lotterna här så meddelar jag om det blev vinst -så får tipsaren 80 % av vinsten vid passande tillfälle  senare någongång
tack/ DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar